måndag 8 april 2019

FaR-mottagningen i Södertälje

Hej!
Projektets andra FaR-mottagning drivs av mig. Jag heter Jessica och är utbildad hälsopedagog på Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm.
Jag har arbetat med att stötta och peppa människor som vill förbättra sina levnadsvanor under 19 år i olika sammanhang och miljöer. I Södertälje arbetar jag med att stödja individer till förbättrad psykisk hälsa genom fysisk aktivitet på recept (FaR). FaR-metoden innebär att individen genomför fysisk aktivitet utanför sjukvårdens regi och ramar. För att detta ska fungera så bra som möjligt arbetar jag även som en brygga mellan förskrivare i Södertälje och aktivitetsarrangöreri området. Personer som kommer till mig på FaR-mottagningen får stöd med motiverande samtal och jag kan följa med ut och prova på olika fysiska aktiviteter tillsammans om det finns önskemål. Det finns även möjlighet att få genomföra konditionstest på cykel om man vill eller komma på föreläsningar.
Välkommen till mig på FaR-mottagningen, Järnagatan 16 plan 1  - porttelefon finns

Bild: Jessica på gång


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar